enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

صادرات فولاد ایران به بیش از 7.7 میلیون تن رسید/ جزئیات کامل صادرات فولاد میانی، محصولات فولادی و آهن اسفنجی

اختصاصی پترومتالز؛ شیرین نیکوحرف*: بررسی آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، نشان می‌دهد که مجموع صادرات فولاد کشور (فولاد میانی و محصولات فولادی) در 9 ماهه نخست سال جاری، 7 میلیون و 703 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، تغییر چندانی را نشان نمی‌دهد. در 8 ماهه نخست امسال، صادرات فولاد ایران 5 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بود که رشد صادرات در آذرماه باعث شد تا این عقب‌افتادگی در حجم صادرات فولاد جبران شود. در 9 ماهه نخست امسال، صادرات فولاد ایران به صورت جزئی (33 هزار تن) بیش از مدت مشابه سال 1400 بوده است.

به گزارش پترومتالز، در 9 ماهه نخست سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، 5 میلیون و 179 هزار تن بوده که تغییر چندانی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان نمی‌دهد.

وضعیت صادرات محصولات فولادی

کل صادرات محصولات فولادی کشور در 9 ماهه نخست سال ۱۴۰۱، 2 میلیون و 524 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش 2 درصدی را نشان می‌دهد.

از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، 2 میلیون و 208 هزار تن بوده و صادرات این مقاطع در 9 ماهه نخست سال جاری، 9 درصد افزایش یافته است.

صادرات میلگرد که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در 9 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 8 درصد افزایش یافته است و به ۱ میلیون و 907 هزار تن رسیده است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با کاهش 30 درصدی به 316 هزار تن رسیده است.

گفتنی است در 9 ماهه نخست امسال صادرات آهن اسفنجی 630 هزار تن بوده است که کاهش 28 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

جدول زیر که جزئیات صادرات و واردات فولاد ایران در 9 ماهه نخست سال جاری را نشان می‌دهد، ببینید:

جزئیات واردات فولاد ایران

در 9 ماهه نخست امسال، کل واردات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) 667 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 13 درصدی را نشان می‌دهد.

بخش اعظم واردات فولاد ایران مربوط مقاطع تخت فولادی است که در 9 ماهه نخست امسال، 551 هزار تن از این مقاطع وارد کشور شده است. واردات مقاطع تخت فولادی کشور در 9 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 6 درصدی داشته است. با این وجود باید گفت که به یُمن افزایش تولید فولاد کشور، واردات فولاد کشور در مجموع عدد بزرگی محسوب نمی‌شود.

جزئیات واردات فولاد ایران را در جدول زیر ببینید:

* کارشناس صنعت فولاد

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=5812

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =